Navigation Menu





I have just switched screen from my lecture powerpoint slide to blogger. I have been staring at the slides for the longest time trying to piece out a real life example of reference-dependent choice that needs to be handed in 3 days time. 

I couldn't come up with anything. 

My mind is so frustrated and annoyed, filled with bits and pieces of unhappiness that happened recently. I feel suffocated, not knowing where I can vent things out. Maybe thats why I have switched screens and find myself typing here. 

真的觉得做人很累,做的很累,做自己更累。通常你都会听到别人说做自己是最快乐的。可是如果那个“自己”是一点都不讨人喜的呢?不想有一丝保留,想呈现最真实的一面,为什么这样也要被嫌弃。真的在这个无味崇拜肤浅和鄙陋的世界里,大家都已经习惯和一味的喜欢活在虚伪的表面下,虚假的片片之词?习惯之以分辨不出真与假。真实已经被毫无保留的遗忘掉了。

可能我变了,变得让人更无法忍受了。可是我一直相信,我真的变了,变得真了。

我想很有性格地说,喜不喜欢是你家的事,我就是我。看不下去就滚边去。如果你懂我,你就懂我啊。我已不想多做辩解。我觉得我还是有很强的逃避心理。一遇到事,我真的就想走。好像,逃避和潇洒只有一线之差。如果大家都不了解,那跟路人甲有什么不一样。我还不如去到一个完全陌生的地方,一个人好好过,至少我还会开开心心,不需被不理解。

想快点走,好期待这次旅行,真是时候。